Thursday, April 11, 2013

Susah nye hati bila anak sakit.......



Susahnya hati bila anak tak sihat kan...2 minggu lepas Amani demam..petang amik dari nekwannya dah suam2 dah badannya..malam plak panas sikit..letak coolfever..esoknya nak g hantar subang..nak amik EL, cam baru je lagi awal bulan 3 ritu..rasa bersalah lah pulokkk..


Tak sampai rasanya nak tinggalkan anak demam2 camtu, takde ubat..so on da way ke subang, aku singgah klinik..makanya amik time off la datang lambat sikit..sedap punya lentok Amani dalam kete..demam tak takde la meragam..gud girl mama!


Klinik bukak pun dah 8suku camtu..ingatkan aku 1st, sebab masa aku parking tu takde sesiapa pun tunggu..tup2 amik amik, kuar kete, dah ada orang kat depan aku huhuhu..dah la jadik orang ke-3..huh mula2 memang taknak berenggang la, asyik berkepit je ngan mama kan..tapi mata memanda sekeliling :p



Lama2, tengok tu, dah memulakan langkah..orang baru pandai jalan la kate nyerrr..tak padan ngan dahi bertampal pun nak melasak lagi..


Pastu ada sorang budak ni datang, mak nye yang tak sihat..punya la comel..ngan tudung nye..hehe..Amani dok pandang je..'kakak, kakak' katanya..kakak tu pun senyum je..sempat je aku snap gambo budak tuhh ^^ hehe


Tu dia..ralitt je pandang kakak tuhh...lepas tu nama Nur Amanda Amani pun kene panggil..masuk ubat montot pastu nages2 anje sikit..dapat ubat demam, selsema batuk & antibiotik..pastu balik..dok ngan maklong nye..aku sampai ofis kul 10 lebeh :)


Isnin lepas plak Amani kene sakit mata..petang masa amik dia tu baru perasan bertaik2 mata dia..sian, tido malam, pagi mata tak leh bukak..melekat2 ngan taik mata..mama nak taknak terpaksa amik EL, sebab nak kene bawak g klinik..takpe la, bulan ni belum ada EL/MC lagi hehe..

Aku bawak Amani g SDMC Ara Damansara..mintak kawan printkan GL & g bawak badan jerrr..bila lagi nak gunakan allocation yang copany kasik kannn..huhu


Konon nak buat lawak la tunjuk gigi masa amik gambo dia..padahal silau ngan flash hehe..banyak je akal..memang budak sakit mata yang mengada2 kan:)

Takpe..mama tetap sayang sepenuh hatiiiii :)









No comments:

Post a Comment