Friday, April 12, 2013

Lihat isi nasihat, bukan si penasihat ~ boleh?


Emm..camne nak mulakan..

Tak tahu la kalau ada yang perasan atau aku sorang je.........:p

Lately wall fb aku difenuhi macam2 status..ya ya..aku tahu semua orang nye fb pun ada macam2 status kan..lebeh ramai kawan lagi banyak la status kan..

Ni kes status yang berirama..aka status yang sama rentak nye..senang cakap status 'dalam kotak'..huh aku tak kisah la tu masing2 punya hak kan nak tulis apa saja sebagai status korang..nak buat camne, dah kawan terpaksa la membaca bila refresh kat newsfeed kennnn...

Serius, kalau orang dok update status dia kat sekian sekian tempat, aku ok sangat..nak2 kalau dia check in tempat makan yang best2 kan..ha, bleh la aku g kalau sedap! huhu, motipp sangat kuat makan kan..ha, menyimpang cerita kan...


''jangan melihat pada orang yang memberi nasihat, tetapi lihatlah pada nasihat yang sedang di berikan"

Sangat setuju.

Tapi...sesuatu yang sangat menjengkelkan kala hari2 dok update status yang sama..share benda yang sama..memang berunsur nasihat atau peringatan..memang aku amik benda2 tu semua..even, kadang2 aku akan share balik benda tu, sebab memang bagus..kat situ aku dha implement kata2 diatas ye..melihat isi nasihat, daripada si penasihat..

Kan ke elok kalau si polan itu mengikut seperti apa yang di-post atau di share kat status tu? atau sekurang2 nya lebeh kurang seperti yang digambarkan? aduhhh..ye, kadang2 bleh pakai, kadang2 memang tak logik di akal fikiran..

Tolonglah.

Fikir dulu. Atau sekuarang2nya jangan terlalu asyik buat benda yang sama..sikit2 orang oleh terima, lama2 orang naik jelak..jangan sampai terpaksa 'unfriend'

Sekian.







No comments:

Post a Comment