Thursday, December 13, 2012

2 sepupu hanyut di Sungai Langat



Balik dari keje semalam, dah dapat berita pasal sepupu sebelah suami aku lemas kat sungat langat belakang rumah kitaorang tu..adik beradik ni, Syawal 17, sorang lagi Mizi 13..dorang g memancing, si adik jatuh, si abang nak selamatkan, akhirnya dua2 hanyut..

2-3 orang kawan dorang yang jadi saksi kejadian terus bagitahu mak & bapa budak2 ni..tak lama lepas tu bomba & penyelamat datang..hampir malam, hujan turun tak henti2 sampai ke tengah malam..sehingga entry ini ditulis, takde apa2 berita lagi..dan usaha mencari masih berjalan..Ya Allah, aku harap dorang tersangkut atau terdampar di mana2 & cuma pengsan saja..harap mereka dilindungi & selamat..

Budak2 ni baik..sebenarnya bapa dorang ni la yang buat rumah kitaorang tu..budak2 ni pun rajin menolong..Ya Allah..apa pun yang berlaku, aku harap dalam berkeadaan baik..Amin..


Article dari Kosmo:

Dua beradik dipercayai lemas ketika memancing
13/12/2012 3:12am

KAJANG — Dua-beradik dipercayai lemas ketika memancing di bekas kawasan korek pasir berhampiran sebatang sungai di Batu 13, Kampung Raya di sini semalam. Mereka dikenali sebagai Mohammad Tarmizi Azhari, 13, dan abangnya, Mohammad Syawal Azhari, 17.
Menurut abang ipar mereka, Mohd Arif Abu Tamar, 27, kedua-dua remaja itu pergi memancing bersama tujuh lagi rakan kira-kira 4 petang.
"Menurut kawan-kawan mereka, si adik lemas ketika mandi dan abangnya yang ketika itu sedang memancing, terjun untuk membantu tetapi dia turut lemas,” katanya kepada pemberita di lokasi kejadian.
Mohd Arif berkata sejurus diberitahu mengenai kejadian itu oleh rakan-rakan mangsa yang datang ke rumah, beliau terus menghubungi pihak bomba untuk bantuan.
Bapa mangsa, Azhari Mohd Zain, 49, berkata ketika kejadian beliau berada di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur untuk menjemput seorang anaknya yang belajar di Kuala Terengganu.
"Kata kawannya adik terlepas ke tengah, abang datang tolong ketika arus air tengah deras. Mereka memang rapat adik-beradik,” kata Azhari.
Menurut Ketua Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Kajang Mohd Arif Kassim, pihaknya menerima panggilan pada 4.18 petang dan tiba di lokasi dua minit kemudian.
"Kami terpaksa berhenti operasi mencari pada 8.30 malam akibat hujan lebat,” katanya.
Operasi melibatkan sebuah jentera bomba dan 11 anggota dari balai bomba Kajang yang dibantu unit skuba.
Ketua Polis Daerah Kajang ACP Ab Rashid Ab Wahab berkata operasi mencari bersambung pagi esok. — BERNAMA

No comments:

Post a Comment