Monday, December 3, 2012

2 hari MC + sehari EL = 3 hari ponteng!


Balik keje isnin tu aku dah rasa cam tak sedap badan je..nak2 hidung ni cam menyengit2 je..apa rasa menyengit? dia cam perit2 sampai buat mata kau cam berair2..badan demam2 memau je gitew..tak panas sangat..tapi rasa sakit kat muka..hidung, mata & tekak semua tak selesa..kaedahnya aku mc 2 hari-selasa & rabu..Walaupun khamis tu aku rasa masih tak sihat, tapi boleh la nak gagahkan..yelah takkan sampai 3 hari mc..takat demam selsema gitu apalah sampai 3 hari ye tak? pagi2 selalunya Amani akan bangun dalam pukul 4-5am camtu..masa tu dia akan hok hek hok hek la nak susu..tapi pagi nafasnya cam tersekat2 kat hidung..ropeenya dia selsema..sian dia jangkit kat mama..ciiss mama pembawa viruss..!!

Muka budak tak sihat..masih senyum & melasak dia!

Kaedahnya aku sambung lagi sehari EL..sorry la kawan2..aku terpaksa..aku ni jenis tak sampai hati tinggalkan anak sakit..walaupun selsema..sedangkan masa aku jaga anak buah aku si Izzam dulu pun aku cilok2 keje, apatahlagi anak sendiri..Amani pulak memang jarang selsema..sekali kene memang nampak sangat dia tak selesa..asyik meleleh sampai berair2 je mata..huhu sian sangat2..

Amani membelek2 benda yang nak menyedut hingus2 dia!

Nak kata meragam Amani tak meragam sangat..cuma bila aku nak sedut  selsema dia tu yang dia tak suka..lap, apatah lagi..pulak tu dia dah lasak nak berjalan sekarang ni..memang aku tak leh tinggalkan sangat..takut kang tersembam pulak..memang kene tunggu dia tido baru bleh buat keje rumah atau aku dukung sambil buat keje..takat nak lipat kain, sapu kat depan tu bleh lagi tinggal2kan..kalau ke dapur memang tak nampak la apa dia buat kat depan nun..huhu..nak diletak dalam walker lagi la risau tersadung kemana2 plak..plak tu bukan bleh nampak dari dapur..adoi, cepat2 lah jalan sayang..senang ikut mama ke dapur ke kemana ke..



"Sedut macam ni ke mama?" Hehe sibuk je nak buat sendiri..kalau awak buat mana nak kuar nye hingus tu nak ooii.. :p Sian Amani nak nafas pun tersekat2..sebab hingus dia banyak jgk..letak vick kat dada & belakang baru ok sikit..tapi tulah tak sihat dia pun lasak memang tak kurang..tapi sekarang Amani dah sihat yipiieee!! lega hati mama ni..





No comments:

Post a Comment