Wednesday, November 14, 2012

Selamat menyambut Awal Muharram


Rendah nya diri ini di dunia
Tiada harta, tiada rupa..tiada segalanya
Rendah lagi kurasakan
Tika 5 waktu mengadap Mu
Ku rasakan cukup Iman di dada
Tapi mengapa mudah terpedaya 
Mata tak kujaga dari perkara yang berdosa
Telinga mendengar apa yang tak sepatutnya
Lidah pula kotor dengan umpat dusta
Kusangkakan dunia ini cukup indah
Tapi ku lupa indah lagi Syurga-Mu disana
Betapa lekanya aku di hayat yang sementara ini
Solat sering ditunda
Al-Quran jarang sekali ku baca
Ya Allah..bantulah aku
Sucikanlah niatku
Bersihkanlah hatiku
Tuluskanlah nawaituku
Untuk terus ke jalan Mu
Jauhkanlah aku dari hasad dengki manusia
Anugerahkanlah aku kesabaran dalam mentaati suruhan Mu
Kurniakanlah aku kecekalan untuk meninggalkan tegahan Mu
Agar aku dapat memiliki hati yang bersih & tenang
Untuk aku tetap dengan pegangan fatwa Mu
Dan terus berada dilandasan Mu
Amin...


Salam Maal Hijrah untuk semua..
Semoga di tahun baru Islam ini menjanjikan yang lebih baik!

*Salam Maal Hijrah*





No comments:

Post a Comment