Friday, November 23, 2012

KETAKUTAN ISRAEL


                                         Israel - Yahudi Laknat! 

Kita memang sedia maklum Israel mempuanyai ketenteraan yang hebat..malah meraka adalah dalam senarai ke-10 di dunia..tak hairan lah selama 8 hari bertempur lebih 160 rakyat palestine telah terkorban..Innalillilahiwainnalilahhirajiunn..mereka syahid! semoga mereka semua aman disisi Allah s.wt..

Tapi pernah kah kita terfikir yang Israel juga mempunya ketakutan tersendiri..ya, mungkin Palestine tidak punya bala tentera yang hebat..tetapi degan hanya 2 sebab sahaja, boleh buatkan yahudi laknat itu gerun..apa 2 sebab itu ?


Masjid Al-Aqsa


Alhamdullilah, walaupun setelah dicerobohi

1.Jemaah Solat Subuh sama banyak dengan Solat Jumaat 

Dalam satu kejadian di Masjid Al-Hudud, di perbatasan Palestine..ketika rombongan Sheikh Maulana Tariq Jamil selesai menunaikan solat Subuh, tiba-tiba seorang tentera Israel dari luar melihat ke arah dalam masjid setelah melihat sebentar lalu tentera Israel itu pergi..maka Sheikh Maulana Tariq Jamil menghampiri tentera Israel itu dan bertanya:
"Apa yang kau lakukan tadi?"
"Saya hanya ingin melihat berapa jumlah orang Islam yang hadir solat Subuh di masjid" kata tentera Israel itu.
Sheikh Maulana Tariq Jamil kehairanan bertanya: "kenapa?" 
Tentara Israel pun menjawab: 
"Di dalam kitab kami (kitab Taurat) ada tertulis "Jika di seluruh dunia jumlah orang Islam yang hadir untuk solat Subuh berjema'ah di masjid sama banyak dengan jumlah jemaah solat Jumaat, maka saat itu Israel akan hancur" tetapi ketika tadi saya lihat di masjid jumlah orang Islam yang datang untuk solat Subuh berjemaah masih sedikit..maka, hati saya tenang, kerana ummat Islam pasti tidak akan dapat mengalahkan kami.."




2.Anak2 Palestine yang menghafal Al-Quran

Apa perasaan kita setiap kali melihat anak2 kecil ini syahid? Betapa luluhnya hati melihat tubuh kecil yang tak berdosa tu berlumurah darah di sana sini..(Ya Allah, tempatkanlah mereka di Syurga tertinggi-Mu) Kita sering terfikir, kenapa Israel sering menjadi anak2 ini sebagai sasaran mereka? Ada yang mengatakan itu memang tabiat puak Yahudi Israel yang kejam dan biadab sejak azali dan ada juga yang mengatakan mereka takut akan perkembangan kanak-kanak Palestine..alasan yang pertama memang tidak dapat disangkal, tapi alasan yang kedua lebeh masuk akal! mengapa? Itulah alasan mengapa Israel sering menjadikan kanak-kanak Palestin sebagai sasaran operasi mereka selain kelompok pejuang Hamas yang sudah tentu. Salah seorang pimpinan Hamas, Ismali Haniya mengatakan, anak2 Palestine yang sudah menghafal 30 juzuk Al-quran ini sesungguhnya menjadi sumber utama ketakutan puak Zionis Yahudi.

“Jika dalam usia semuda itu mereka sudah boleh menguasai Al-quran, bayangkan 20 tahun lagi apa yang akan dikuasai oleh mereka?”demikian cara pemikiran yang berkembang pada fikiran masyarakat Yahudi..tak hairan jika kanak-kanak Palestin menjadi para penghafal Al-Quran..Keadaan Semenanjung Gaza yang dipagari dari segala arah oleh Yahudi Israel menjadikan mereka berterusan cenderung untuk berinteraksi dengan al-Quran.Tiada istilah bermain permainan PlayStation dalam kamus kehidupan mereka!

SubhanaAllah..! begitu hebatnya Islam di mata dunia! Allah hu akbar!

Telah dilaknati orang-orang kafir dari Bani Israel dengan lisan Daud dan Isa putra Maryam. Yang demikian itu, disebabkan mereka durhaka dan selalu melampaui batas Mereka satu sama lain selalu tidak melarang tindakan mungkar yang mereka perbuat. Sesungguhnya amat buruklah apa yang selalu mereka perbuat itu.” Al-Maidah 78-79

Orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang telah Kami beri Al-Kitab (Taurat dan Injil) mengenal Muhammad seperti mereka mengenal anak-anak mereka sendiri. Dan sesungguhnya sebahagian di antara mereka menyembunyikan kebenaran, padahal mereka mengetahui” Al-Baqarah 146

Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka” Al-Baqarah 120

Semoga bumi Palestine dilindungi Allah s.w.t & mengecapi kemenangan yang hakiki..Amin Ya Rabbal Alaminn!



No comments:

Post a Comment