Thursday, July 25, 2013

Menu sahur ke-16


Itu yang aku makan untuk sahur pagi tadi tadi...sempoi tak..haha..dah takde idea plus tak larat nak makan nasikkk..tapi husband aku makan mee la..sebab ada mee lebeh buka semalam tapau dari rumah mertua!

Sebenarnya dulu masa aku bujang2 pun memang aku jarang makan nasi..selalu makan roti je..cicah ngan air panas..tu pun dah cukup..kalau ada baki makanan buka sebelum tu pun tak larat nak makan..nak2 kalau yang berkuah2..memang tak larat nak telan..mahu sakit perut aku nanti!

Mula2 je hari tu makan nasi..tu pun lauk sambal2 kering2 je..pastu dah kurang..paling best kalau dapat makan roti telur hehe..kalau orang dengar mesti macam 'ai roti telur je, pemalas nye' halllooo..ni roti telur bukan roti yang celup telur tu hokay..cam burger, ada telur mata, sayur, mayonis, sos..lagi sihat aku rasa..sebab kalau nasi pun aku tak makan sangat pun sayur2..simple je tapi berkhasiat..Alhamdullilah..ikut Sunah pun kurma je..kita ni yang berlebeh2 sangat....

Hehe..itu je khutbah tengahari Khamis..

Bye2



No comments:

Post a Comment