Friday, September 6, 2013

30 Syawal.............



Ntah kenapa malas sangat nak hapdet blog ni..dah 30 Syawal dah pun baru nak sebut pasal Syawal kan..

Sebenarnya raya tahun ni pun tak berapa nak raya sangat..tak semeriah tahun lepas pun..yelah, mak aku pun tak larat nak kemana dah..jadi aku pun takde nak beraya sangat..kalau dulu raya ke-2 camtu aku ngan mak aku mesti g beraya kat Sabak Bernam..ada sedara2 belah mak kat sana..tahun ni lain pulak..ramai yang datang rumah tengok mak..so kitaorang tunggu kat rumah je..memang ramai yang datang jenguk..semua pun terkejut tengok mak camtu..

Pagi raya macam tahun2 sebelum ni aku ada kat rumah orang tua suami..petang nanti baru balik rumah mak kat subang..dekat je kot..tak payah nak bergilir sangat..

Pagi raya kat rumah mertua..

  
Ini budak dah ayu2 berbaju kurung pegi main bola plak..sampai2 rumah atok wan dia terus nampak bola dulu! 'owa owa owa' kata dia..papa layankan jelah ye..

Payah tol nak amik gambo bertiga ngan Amani..tak duk diam!


Amani bercamwhore...


Dia lagikk...kemain mata gatai :p


Mama pun nak teringin nak join jugak..hihi  :)


Ni raya kedua..kat rumah nenek nan tinggi nun di tingat 5..hehe..tu nak g tengok sepupu baru bersalin..mamai2 nak tido bleh la dia duk diam sikit :p

Raya ketiga ada kejadian sikit..aku beraya satu malam kat SDMC Ara Damansara..ala pasal athsma je pun..doc tu je kecoh dia kata sebab aku nye attack tu dari pagi sampai ke petang tak reduce2 gak..sebab tu kene monitor..haha tapi memang pun..ketegak aku taknak g klinik dari pagi dok bantai inhaler je..tapi tak jalan..dah petang dalam kul 4 camtu Fai ajak g SDMC since dah dekat sangat dah dari rumah mak..



Amani pun bermalam sekali..mana boleh berpisah anak manja mama ni :) Tangan tu dia letak sendiri tau..nak pastikan mama ada sebelah :) Papa tido kat kerusi malas sebelah..


Admitted satu malam je..cam tak puas..haha..tak puas nak makan sebenarnya..hehe..discharged tengahari raya ke-4 tu kitaorang terus g mcd..teringin la sangat..sepanjang puasa sampai raya aku tak makan nasi2 sangat..berat pun turun..kalau dulu masa ngandungkan Amani masa 5 bulan dah 70kg, ni baru 65kg, even lagi kurtang dari sebelum ngandung..


 Ni macam nak solat je sayang!


Seronok sangat anak mama nih!


Suka sangat tunjuk gigi kan.....



Patutnya aku masuk keje Isnin raya ke-5 ritu..tapi nak buek camno dah admitted & perlu rehat, doc bagi cuti 2 hari lagi Isnin & Selasa..huh! patut la aku takde hati pun nak amik cuti raya..rupanya ada aturan yang dah menanti ^---^

Lepas masuk keje..minggu ke-3 raya ada open house Sime Darby di Sime Darby Convention Centre..disebabkan open house ni untuk the whole group of Sime Darby, jadi dorang buat session2 la..supaya takde la beriban orang dalam waktu yang sama..


Aku g ngan izan & kakzu..camera depan..blur la sikit..


Ni selepas kekenyangan..jega yang selalu 'menjarum' tu menyelit..suh masuk elok2 tak mau!


Minggu terakhir raya pulak open house Sime Darby Property pulak..owh, i like..sebab tak perlu ke mana2..dah tentu Property saja, kat bawah ni je lahh..


Ngan Kakzu & Maria


Unit kami yang kecik..


Hehe..izan terover!


Jega kene buli..!


Rasanya tahun ni aku beriya beraya kat ofis je..open house dept, open house Sime Darby Property, open house Sime Darby..hah amik kau sampai 3 kali open house..

Itu saja cerita raya..

Bye2!





























No comments:

Post a Comment