Friday, September 14, 2012

Duhai hati......


Memaafkan memang senang...tapi senangkah untuk kita melupakan..?

Tanya lah diri sendiri & jawab lah sejujur2nya..bohong la kata 100% dah maafkan..tak banyak sikit mesti ada yang terpalit dalam hati kan..?

Aku sendiri tak terkecuali rasa camtu..
"sorry ye, semalam bla bla bla"
"yelah..takpe2"
Tapi dalam hati mesti ada sikit rasa kan..
Apatah lagi takde maaf atau sorry..tahu2 tiba2 je dah ok..
Siap buat2 tak bersalah tu yang tak boleh tahan tuh.......

Tapi mak selalu cakap..'biar orang buat kita, jangan kita buat orang'..yelah mak, orang ingat..
Tapi dalam pada ingat tu aku lupa jugak..separa lupa

Ada la insident2 yang terjadi..terdetik dalam hati aku 'owh takpe, ni hari kau..tengok hari aku nanti' dengan niat syaiton tu, nak jadi cite esok lusa tu aku berpeluang je nak kenakan balik..tapi ntah macam mana syaiton tu tak berjaya..! tiba2 aku rasa kesian kat dia..aku rasa tak sampai hati pulak nak buat dia camtu walaupun dia selalu buat aku camtu..adoi la hai hati cair bak lilin..terus aku padamkan niat syaiton nan jahat itu..eemm..ntah la..mungkin aku ni nampak je hoha hoha, hanky panky, tapi aku tak sampai hari rasanya bila bab2 camni..aku ni lembut hati~puji diri sendiri lalalala.~sebab tu agaknya aku selalu kene pijak kepala dek orang yang sampai hati tu..sebab sekali dua buat aku ok je, cakap apa2 je, buat apa2 je tapi aku ok je, takde tindak balas pun..tu yang takde perasaan buat aku macam mana pun..sebab orang ingat aku ok kot..mungkin kadang tu riak muka ok, tapi agak2 lah kan..

Bila meluah rasa kat sesiapa, mesti aku kene lecture balik..
"kenapa kau tak cakap balik kat dia bla bla..kau ni pun satu, patut cakap je.."
"macam mana nak cakap, kau ingat senang ke.."
"hish kau ni..orang buat kau tu senang je..tulah kau ni, kalau aku, aku bagi je balik.."
"ntah la aku tak reti la macam tu.."
Agaknya sampai bila2 pun camtu jelah..takde penghujung..

Dan tiap kali tu orang buat, tiap kali tu aku berazam 'takpe, takpe, nanti kau, tengok lah nanti' tapi bila dah tiba dah yang dinanti 'takpe la, harap pasni dia dah tak buat lagi cam dulu'..tapi tu tinggal harapan jelah..


Paling2 untuk menyedapkan hati sendiri, aku fikir mungkin aku tak cukup baik..aku tak cukup sporting..aku tak boleh hang out keluar weekend2 macam korang2 semua..kalau kuar pun aku sibuk2 tengok jam & nak cepat2 balik..yelah aku ada suami & anak kot..faham lah wahai teman..

Aku teringatkan seorang 'sahabat' bernama Alin..dia faham kebizian aku..bijaknya sahabat aku ni mencari aku di ofis..makan2 sejam tu pun jadilah untuk bertanyakan khabar kan..walaupun kita jarang jumpa tapi kita tetap baik & rapat kan..

Kesimpulannya;

Rapat tak semestinya baik..
Baik tak semestinya rapat..
Jauh tak semestinya tak baik..
Dekat tak semestinya baik..

Hanya ini yang mampu:
Doa merawat kesedihan..



Sekian.....







No comments:

Post a Comment