Wednesday, May 29, 2013

Hasad dengki :(


Teringat aku kisah seorang teman..kesian sungguh..tak semena-mena ditindas..oleh orang yang sepatutnya membimbing..tetapi ini sebaliknya..kenapa orang tu buat camtu..mungkinlah ada agenda atau kepentingan dia sendiri..dan teman aku ni bukan bodoh..mungkin sebelum2 ini ramai dah yang diperlekehkan..tapi kali ini orang tu dah silap orang..

Aku bukan percaya cerita teman ni 100%..tapi ada bukti & kejadian yang menyokong..hehe..mungkin sebab teman aku ni menyimpan banyak rahsia orang tu yang menyebabkan dia diperlakukan camtu..hehe..macam pernah jadi kat aku dulu2..aku tahu rahsia seseorang..ha pastu nama aku naik la..itu la ini la..semua tak logik..kesudahannya biarlah aku mengundur diri..takpe la..bergembiralah kamu berdua..hehe..tapi aku tak pasti la si polan berdua tu bergembira ke tidok sekarang ni :p


Apa yang aku tabik spring sangat kat orang tu ialah, dia bleh berkelakuan cam takde apa2 berlaku depan teman aku ni..pretend like everyting is fine..dah teman aku ni memang tak layan dia langsung..nasib la yang lain2 yang tak tahu cerita tu akan nampak la yang teman aku ni moody atau apa2 lagi yang tak baik la..mula2 aku ada jugak nasihat, kawal la, jangan kita nampak emo sangat, jangan nampak sangat tak suka..tapi bila aku fikir2 balik, kalau lah aku ditempat dia..mungkin aku pun tak bleh nak kawal..tak sanggup aku bermuka2..aku & teman aku tu bukan macam orang tu yang pandai bermain dengan situasi..sekejap ko bleh jadi baik, sekejap ko bleh jadi evil sangat2..

Ternyata Allah tu Maha Adil..dia bagi kita hujan, untuk tunjukkan pelangi yang cantik..walaupun macam2 yang teman aku tu tempuh, tapi dia ada punca rezeki lain..yang aku sendiri pun baru tahu..tak pernah pun riak dia bercerita..tu pun bila aku tanya itu ini, baru la sikit2 dia story..patut la selama ni dia tak pernah berkira..

Aku tahu ini bukan pertama kali..bagus jugak teman aku ni bersuara..walaupun mungkin la ada yang percaya atau tak..yang pasti, pihak yang sepatutnya tahu, sudah tahu..itu dah cukup bagus untuk satu kesedaran..

Dan aku harap orang tu sedar..cukup2 la hasad dengki..berlajar lah bersyukur..usah lah kedekut dengan nikmat duniawi nan sementara ini..


Dan kepada teman aku tu..bertabahlah ye..Allah bersama kita sentiasa..maafkan la dia..percayalah orang yang berhasad dengki ni hidup nya selalu diburu keresahan..berapa banyak pun rezeki, memang selalu tak pernah cukup..

Jadi, biar lah dia dengan Allah saja..teruskan kehidupan ye..

Satu pergi sepuloh mari :)



No comments:

Post a Comment