Wednesday, June 19, 2013

Wordless Wednesday :)



Dah dekat sebulan tak update blog ni..kemalasan melanda semula :p

Selain mengambil masa bertenang, ntah tiba2 pc kat office ni tak bleh nak log in blog..buat onar betul la..petang2 wordless wednesday ni tiba2 plak bleh log in..jari jemari pun gemalai je menaip..hehe

Tak ramai yang tahu aku pregnant kali ni..kalau dulu masa Amani, awal2 masa 5-6 minggu je dah bagitahu keluarga & sanak saudara..tapi 2nd ni relax sikit..aku cuma bagitahu keluarga je..tu pun dah 8 minggu camtu..sanak saudara sepuput sepapat semua aku tak khabarkan lagi..cuma kat blog ni je aku bercerita..tu pun nasib2 la..ada kawan2 yang baca & ada gak sepuput2 yang tahu dari sini..bila dorang text cakap congrats tu yang tiba2 terkezut..terlupa plak ada blog hahaha..

Mungkin kat kawan2 yang selalu aku jumpa aku pernah cakap nak plan for 2nd baby bila Amani dah kat2 dua tahun..senang cakap mid of 2013 baru nak cuba2 nak pregnant balik..tup tup tiba2 ni baru bulan June dah kat 3 bulan aku pregnant kan...ha inilah yang dikatakan kita hanya merancang, Allah yang menentukan..cehhhhhh

Sebenarnya aku pun tak sangka rezeki untuk anak kedua ni mudah sangat2..syukur Alhamdullilah..kalau dulu setengah tahu konon2 plan, nak honeymoon bagai..ha amik, lepas setahun baru la lekat Amani :) Selain dari aku percaya rezeki pada waktu tu lambat sikit, aku pun percaya pada sains perubatan..emm nak cerita kang panjang lebar la plak..cukup aku cakap yang selain rezeki, kene baca sana & sini..itu yang aku buat, In Sha Allah dapat membantu..dan Alhamdullilah untuk yang 2nd ni takde istilah TTC (try to cenceive) macam dulu..sebaliknya rezeki terus menyebelahi pada bulan pertama kami decide..Alhamdullilah sangat..

Dan..biasalah..akan sop sep sop sep la orang situ & sinun..katanya konon Amani kecik lagi bila adiknya lahir nanti..baru 2 tahun sebulan lebeh kurang masa tu..even adik beradik aku pun gab 2 tahun je kot..emm, orang sekarang ni memang suka merungkai kan..haha..ya, pada awalnya memang aku merancang Amani kene hampir2 tiga tahun masa adiknya lahir..tapi macam yang aku cakap kita merancang je..

Lagipun aku pun bukannya 20an..so aku tak nak la berlagak muda sangat nak plan bagai..teringat aku bila ada orang cakap nak 'tutup kedai' umur 30, wah aku rasa satu penampar kot kat muka aku..sampai hati, tak pandang kiri kanan bila ko cakap kan..sentap mak nyahh..

Itu saja intipati hari ini..

Bye :)









No comments:

Post a Comment