Thursday, August 30, 2012

Puisi kegemaran zaman dulu2 (dulu lah sangat)


Ku lari ke hutan kemudian menyanyiku..
Ku lari ke pantai kemudian teriakku..
Sepi... sepi dan sendiri aku benci..
Ingin hingar aku mau di pasar..
Bosan aku dengan penat..
Nyah saja kau pekat..
Seperti berjelaga jika ku sendiri...

Pecahkan saja gelasnya,
Biar ramai..
Biar mengaduh sampai gaduh..
Ada malaikat menyulam jaring labah-labah belang di tembok keraton putih..
Kenapa tidak kau goyangkan saja locengnya..
biar terdera...
Atau aku harus lari kehutan,
Dan belok ke pantai..?

Bosan aku dengan penat..
Nyah saja kau pekat..
Seperti berjelaga jika ku sendiri..


*ADA APA DENGAN CINTA
-Gigihnya nonton cite ni sambil menghafal dialog2 & puisi ni..tak silap masa tu tahun 2002-2003..sampaikan orang panggil minah jiwang..wakaka

p/s: suka sangat ngan Dian Satrowidoyo :)


No comments:

Post a Comment