Friday, August 3, 2012

Accident depan mata!

Jarang aku keluar rumah bila hari dah terang..kebiasaan keluar masih subuh sepii seawal 6am..tapi semalam aku tido rumah mak & pagi ni g ofis lambat sikit sebab ofis dekat sangat ngan rumah..lambat tak lambat kul 7.30am gerak dah..sebab bulan puasa ni kene masuk kul 8am so baru bleh balik 4.30pm :)

Jalan tak jamm tapi kereta banyak..aku memang suka amik lane paling kanan..so airport aku memang dah tahu bila kat round about tu nanti memang lambat kalau amik lane kiri..aku pun memandu dengan gagahnye walaupun mata layu jugak dek kerana Amani ku itu tido kul 12 lebeh malam tadi..tapi opppss aku masih berhati2 hokay..jarak dengan kereta depan bleh masuk kete kancil tau..tup tap ada satu kete myvi ni putih ni nak masuk depan, ok takpe, sebab dia bagi signal aku bagi dia masuk..belum sempat dia masuk lane aku, ada satu motor ni macam nak terlanggar dia..motor tu sedaya upaya mengelak, tapi terlanggar juga & lepas langgar tu pun dia cuba control dari jatuh, gelong2 dia nak membalancekan diri, tapi akhirnya dia jatuh jugak.........................kesian aku tengok dia..tapi nasib baik myvi tu tak langgar dia...teruk atau tak aku tak pasti..yang pasti aku tak sanggup tengok........tapi aku tengok perempuan yang bwak myvi tu amik masa lama jugak nak keluar dari kereta & bila keluar selamba je muka dia...adoiii..aku yang kat belakang kau ni pun dah dup dap dup dap tau..kau boleh selamba ye..ntah..aku tak tahu perasaan dia..dalam hati dia mana kita tahu kan?

Salah siapa? aku rasa dua-dua..tapi lebeh kepada kete..pertama, sebab motor kita tahu selalu laju & akan berada dimana2, kiri mahupun kanan kita..kita ni yang berkereta kene lah perhatikan takde apa2 objek bergerak sebelum kita memotong..motor tu tidak berbumbung..kita ni yang enak sejuk bwah bumbung ni patut mengalah..tapi yang motor pun kenelah kurangkan kelajuan, nak2 bila kereta banyak..ntah la..benda kalau nak jadik, jadik jugak kan...kun faya kun..

Itulah peristiwa di pagi jumaat..seriau aku.........terus telepon Faii melepaskan rasa seriau itu..huhu..

Moral: Berhati2 di jalan raya..





Sekian..Semoga ketemu di entry yang lain!

No comments:

Post a Comment