Thursday, June 19, 2014

Nama anak2 saya



Macam mana saya mendapat nama anak2 saya?

Mestilah google. Tak kuasa nak beli2 buku bagai.

Nama, mesti ada maksud. Bukan boleh sembarangan letak nama.


Nur Amanda Amani

Nur : Cahaya
Amanda : Di sayangi
Amani : Cita-cita / Ketenangan / Kesejahteraan

Muhammad Khaleef Fayyadh

Muhammad : Nama Nabi kita :)
Khaleef : Khalifah
Fayyadh : Murah hati

Tapi, ada juga yang ingat nama Fayyadh ni adalah Faiiyatt (nama blog ni) gabungan nama saya & suami, padahal takde kene mengena pun dengan nama gabungan macam nama blog ni..cuma bila di spell kan baru lah dorang tahu lain spelling & maksudnya..

Saya percaya bila kita berikan maksud nama yang baik kepada anak kita InsyaAllah akan yang baik2 lah jadinya nanti..

Owh ya, anak2 saya sihat2 saja, Alhamdullilah..kakak dah 2 tahun setengah & adik 5 bulan setengah..


Adik masih menyusu badan & terlebeh2 manja sangat2..pantang nampak mama lalu je dia tetiba merengek2, padahal sebelum tu elok je main2 sendiri..hihi


Kakak pula menjadi2 petahnya, asyik nak bercakap je..ntah ikut sapa ntah hehe..kalau amik gambar mesti nak muncung, senyum meleret2..pastu bercekak pinggang macam model..ngeh ngeh ngeh

Semoga anak2 mama sihat2 selalu & jadi anak yang bijak pandai & soleh solehah :)





No comments:

Post a Comment