Thursday, March 21, 2013

Ragam pembonceng motosikal

Takut jugak nak post cite camni..takut ada yang salah tafsir..tapi berbalik kepada akta hak cipta, ini adalah blog persendirian..aku tulis apa yang aku nak tulis..hehe..boleh ke cenggini..?

Aku kan dah menjadi pembonceng tegar semenjak dua menjak ni kan..jadi, sepanjang perjalanan 40 minit pegi & 40 minit balik tu, macam2 sangat yang aku nampak..macam2 jugak perasaan yang menimpa diri ini..segan, geram, marah semua ada..

Aku takut jugak dok cakap2 kat sini, diri sendiri pun membonceng gak kan..tapi aku harap sangat wanita2 atau perempuan2 yang membonceng tu peka sikit..segan sangat tau..

Pertama, bagi yang pakai tudung, pakai baju kurung, dah molek sangat tuhh..tapi bila naik motor confirm2 kene angkat kain kan..maka ternampak la separuh dari betismu itteww..fuhh, segan mak tengok nyahhh..bagi aku kalau yang bertudung tu kalau pakai apa2 kain sekali pun lebeh bagus pakai seluar sekali..buatnya tengah jalan atau tengah duduk ke tiba2 jatuh ke mende ke takde la nampak apa yang tak sepatutnya..Alhamdullilah dari sebelum bertudung aku dah memang praktik pakai seluar..jadi, bila dah bertudung, naik plak motor, aku dah biasa dah..tak yah risau nak tarik2 kain kan..

Kedua, yang pakai seluar, berbaju pendek..membonceng kadang2 sedikit membongkok kan? lantas menampakkan bontot atau mungkin lurahmu itteww..aduhaii, yang ni mak malu sangat tengok nyahhhh..nak pakai baju pendek mana pun takpe la, tapi pakai lah sweater atau windbreaker ke atau apa2 la jaket..segan la kat orang dok dengon..mahu accident plak nanti dok pandang tang tuhh jewww..aku tak rasa orang camni tak sedar kot..angin kot kalau dah sejuk semacam tu sah2 kita bleh rasa kan..emmmmm

Kadang tu aku ternampak, rasa segan & malu sangat2..tak nak aku pandang lagikk..

Kadang tu aku terpikir..ntah mana letakknya harga diri mereka..

Aku cakap camni bukan sebab aku bertudung..sebelum aku bertudung pun aku tak buat camni & aku sangat menjaga benda2 yang boleh memalukan diri sendiri..

Dan akau tak faham kenapa mereka tak fikir cam aku..

Common sense kan..

Ok la .. dah penat membebel ..

Bye!



No comments:

Post a Comment