Tuesday, March 22, 2011

Ingat lah...

Kebosanan mula menjalar..di saat ini hanya tinggal kami bertiga di dalam bilik berkaca ini..3 yang lain ada training..telefon berselang seli singgah di antara kami bertiga..aku sudah biasa dengan situasi ini..malah bersyukur diberikan rezeki di sini..

Sejuk dek penghawa dingin pula bagaikan terasa sampai ke kuku..aku mencapai shawl di kerusi..lantas aku terpandang Maria di depan..seorang ofis mate yang baru kerja sebulan lebih..(aku pun baru 3 bulan je..& dah confirm ok..hehe) dia sebaya dengan aku..hari ini harijadi dia..Happy Birthday Maria..& welcome to 3 series..I will follow u soon..hehe..selang satu tempat dari Maria ialah seseorang yang kami sangat berhati2..bukan kerana takut atau apa..tapi malas nak melayan perangainya yang sangat tidak boleh dijangka..aku tak mahu meletakkan sasaran negeri, bagi aku kalau perangai tak elok, negeri mana pun tak elok jugak..kebetulan terkena pada negeri itu..aku tidak mengiyakan sepenuhnya kata orang..tapi hanya terdetik dalam hati 'eemm betul la'..dia sangat licik..di depan lain, di belakang lain..dan..suka menyampai2kan cerita..malah menambah2kan cerita yang tidak betul..aku meluat..aku benci dengan orang sebegini..tapi aku tidak sampai hendak pulaukan dia..aku masih punya belas kasihan & tak sampai hati nak berbuat begitu..ntah la..kalau nak diikutkan hati yang marah, mahu saja..tapi aku tak sampai hati..biarlah, walaupun dia sanggup menikam kami semua dari belakang..

Aku harap dia akan berubah..Ingatlah wahai kawanku..aku juga selalu ingatkan diri sendiri..

Ingatlah..

Dunia berputar..
What goes around comes around..
What u did u get back..
Ingatlah hukum karma dunia..


Mrs.Anje


No comments:

Post a Comment